În ritm cu piața muncii

De vorbă la Zilele Carierei

Fiecare zi poate fi începutul a ceva minunat. Alegerea e la tine: „Day One or One Day”?
Prima poveste o vom afla datorită Denisei…..

Loredana, recruiter la Dräxlmaier

Marți, 25 aprilie 2023. Zi ploioasă, numai bună de petrecut în interior – și unde altundeva să ne încălzim dacă nu în microbuzul care ne-a dus către evenimentul Zilele Carierei, organizat la Timișoara de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC), iar ulterior în Cantina UPT, unde s-a desfășurat târgul?

Am fost singura studentă de la master din cadrul Facultății de Inginerie din Hunedoara care s-a înscris pe listă pentru a participa la acest eveniment și motivul primordial pentru care am vrut să merg a fost curiozitatea. Nu mai participasem la un astfel de târg, deși am mai fost la multe evenimente de networking, doar că în altă sferă și în altă calitate. Acum am participat în calitate de masterand – în ciuda vârstei care m-ar fi recomandat, poate, să mă aflu de cealaltă parte a standurilor „expozanților”.

Standuri au fost multe, de la firme de automatizări, IT, cosmetice, până la fabrici de băuturi carbogazoase, obiecte sanitare sau vopseluri. Mi-a plăcut diversitatea firmelor prezente și faptul că, în calitate de potențial candidat pentru un job la firmele expozante, aveai ocazia să vorbești chiar cu persoana care te va intervieva, în cazul în care te hotărăști să aplici pentru un loc de muncă.

Pentru provocarea primită, am ales o persoană dinamică, pe care am găsit-o la standul companiei        Dräxlmaier. M-am orientat către această firmă special pentru că este prezentă și în municipiul Hunedoara de mulți ani și pentru că are o imagine bună. Am avut și norocul să dau, aici, peste o tânără entuziastă, care aproape că mi-a făcut singură „tema”, în sensul că a vorbit preț de un sfert de oră despre cariera ei în această companie.

Este vorba despre Loredana, recruiter în cadrul Dräxlmaier Group din Timișoara. Loredana este timișoreancă, are 28 de ani și lucrează la HR de mai puțin de doi ani, dar simte că și-a găsit vocația, iar actualul loc de muncă i se potrivește ca o mănușă.

A urmat cursurile Facultății de Comunicare și Relații Publice, dar a considerat că această specializare nu i se potrivește 100%, întrucât ca să fii un bun comunicator, trebuie să fii impecabil. Nu merge să te bâlbâi sau să greșești – iar Loredana chiar are un discurs impecabil, deci putem doar să ne imaginăm cât de ridicate sunt standardele ei!

S-a reorientat, așadar, către un master în Managementul Resurselor Umane în Administrarea Organizațiilor, iar în paralel a mers în mai multe internship-uri. Primul internship a fost în domeniul recrutării, după care a ales unul de branding & communication pentru o companie multinațională. A trecut apoi la Resurse Umane, unde a administrat dosarele personalului angajat.

Cel mai bun job este cel pe care nu îl cauți?

„Primul meu job full time a fost cel de specialist resurse umane într-o companie de transporturi cu aproximativ 150 de angajați, unde mă ocupam de tot ce ținea de administrarea personalului: angajare, încetare, eliberare adeverințe, concedii medicale, pontare etc.. Am învățat o mulțime de lucruri acolo și deși nu eram în căutarea altor oportunități, o prietenă m-a abordat și m-a întrebat dacă aș fi interesată de un loc de muncă la Dräxlmaier. Am intrat într-un proces de recrutare și interviul l-am susținut online. Eram în luna de miere, la Sighișoara, am susținut interviul dintr-o cameră de hotel și eram foarte relaxată – cu siguranță și pentru că nu depindeam de acel interviu. Aveam deja un loc de muncă și eram liniștită”, își amintește Loredana.

În urma interviului, a fost selectată pentru poziția de recruiter în cadrul Dräxlmaier  Timișoara. Loredana își amintește că era un pic speriată pentru că volumul de muncă nu era foarte mare, la momentul angajării ei. „Mă gândeam că după perioada de probă nu vom continua colaborarea, pentru că nu aveam un volum mare de muncă”. Ulterior, odată cu dezvoltarea liniilor de producție, au venit „în valuri” și angajările numeroase, care să o țină „în priză” și să aibă ocazia să facă ceea ce îi place, cu atât mai mult cu cât s-a integrat foarte bine în echipă.

Pe lângă recrutare, Loredana se ocupă și de colectarea feedback-ului de la angajați. La 3-4 luni de la angajare, fiecare muncitor este invitat la o cafea și un croissant pentru a discuta despre felul în care s-a integrat în companie. La întâlnirea informală participă plant managerul și managerul de resurse umane, „care este super implicat în tot ceea ce înseamnă feedback-ul angajaților”, după cum spune Loredana.

Acestor întâlniri li se adaugă și focus group-uri de tip „masă rotundă”, în care se discută deschis despre activitatea angajaților. Însă lor și se adaugă și proiectele personale ale Loredanei, de exemplu proiectul de „unboarding buddy”, mai pe românește, alocarea unui prieten cu vechime în companie atunci când ești proaspăt angajat. Fiecare nou angajat are, astfel, un amic din interior, care îi spune atât regulile nescrise, cât și lucrurile pe care angajații le află, în mod normal, de-a lungul unei perioade de timp. De exemplu: cui te adresezi dacă ai nevoie să îți instalezi un program?

Scopul proiectului propus și implementat de Loredana este de a reduce fluctuația de personal, pentru că nicio companie nu-și dorește ca persoanele recent angajate să plece pentru că nu s-au integrat în colectiv. „Per total, am libertatea să propun orice proiect, dacă este în beneficiul angajaților și al companiei”.

Deși este doar al doilea loc de muncă full time (cu normă întreagă), Loredana spune că și-a găsit locul. Are și posibilități de avansare în carieră, se simte bine la Dräxlmaier, îi rămâne timp pentru viața personală pentru că este foarte organizată și nu lucrează peste program decât cu foarte mici excepții. 

Avatar photo