,,Cu toții facem alegeri, dar la final, alegerile ne construiesc” Shannon Alder
Povestea merge mai departe cu Gigi și Ioan, pasionați cu rezultate…..
,,Totul a început într-o noapte de iarnă când stăteam în refugiul speologic al clubului din Hunedoara in care activam atunci. În fața șemineului cu o cană de vin fiert în mână, unul din colegii mei a propus să povestim fiecare ce am face în viitor în afara de speologie. A venit și rândul meu și le-am spus că îmi doresc de când eram mic să devin pilot de curse, că plănuiesc să îmi încropesc o echipă să construim o mașină de curse în garajul meu, și să particip cu ea la curse. Au râs toți și au început să glumească pe tema aceasta. Se întâmpla des să glumim sau să facem mișto unii de alții în weekend-urile în care mergeam la munte. Le-am promis atunci că în momentul în care voi deveni campion îi voi chema pe toți și le voi da de băut!
Îmi aduc aminte cât de greu mi-a fost să îl conving pe fratele meu să facem altceva decât făceam până în acel moment (adică mașini de stradă). A trebuit să îmi alcătuiesc și echipa care să poată face asta așa că am apelat la prietenii cei mai buni așa cum faci în cazul în care ai nevoie de ajutor. Unul dintre ei era colegul fratelui meu, mecanic crescut împreună cu fratele meu în același garaj iar celălalt cel mai bun prieten al meu, brutar de meserie. A fost complicat până i-am convins pe toți și până au decis să facem acest lucru. Nu e o treabă ușoară să iei trei oameni să le spui că trebuie să facă altceva decât fac ei de obicei, că fiecare are partea lui de munca și de responsabilitate, că viața ta ca pilot e și în mâinile lor și că trebuie să o mai facă și pe gratis. Dar până la urmă am reușit.
Totul se întâmpla cu 12 ani în urmă, am reușit să găsim mașina și după multe săptămâni cu nopți petrecute în garaj am reușit să o finalizam. Inițial, am început modest, participând la curse locale de amatori, testam, învățam și setam mașina pe măsură ce progresam atât eu ca și pilot cât și echipa mea. Pas cu pas, ne-am îndreptat atenția către competițiile din campionatul județean și regional, bucurându-ne tot mai mult de rezultate, alături de pasiunea pentru motorsport și dorința de a ne depăși limitele.
Adevărata încercare a venit odată cu primul accident serios care a avut loc chiar la o etapă de casă la Cupa Căprioara Deva. A fost un moment care ne-a forțat să reconstruim nu doar mașina, ci și spiritul echipei. A fost unul din momentele acelea când trebuie să iei decizia vieții tale, ceva de genul totul sau nimic. Am avut la dispoziție doar o lună până la următoarea etapă. Am decis să schimbăm mașina și să trecem la o alta clasă cu mașini mult mai puternice. A fost o lună în care efectiv am trăit , muncit și am dormit în garaj! Și a fost de bun augur schimbarea pentru că rezultatele nu au întârziat să apară și nu prea aveam etape fără podiumuri oriunde mergeam. Aveam o mașină nouă, mai puternică și fiabilă iar experiența mea ca pilot creștea de la o zi la alta. Numărul de kilometrii cu mașina de concurs începea să își spună cuvântul.
Ca un lucru firesc în dezvoltarea mea ca pilot au urmat doua școli de pilotaj una în Austria la Nordring și o alta la Școala de pilotaj Vali Porcisteanu în Romania, dat fiind faptul că ne doream cu ardoare participarea și la câteva etape din campionatul național de Viteza în Coasta. Au urmat trei ani în care am participat pe lângă campionatele județene și cele regionale la câteva etape din campionatul național. Am gustat și acolo din cupa succesului cu câteva premieri pe podium. Îmi aduc aminte că a fost o bătălie continuă cu termenele limită, cu deplasările, testele, antrenamentele și nu în ultimul rând cu bugetele, toți banii mei, energia și resursele mele erau îndreptate spre curse.
Am reușit cu multe eforturi din partea familiei să strângem bugetul necesar pentru a participa în 2017 la întreg sezonul campionatului național de viteza în coastă. A fost un campionat în care mașina și echipa mea s-au comportat perfect iar eu am reușit să pilotez fără să fac greșeli majore. Cu o etapă înainte de finalul campionatului ne-am adjudecat titlul de Campioni naționali la Clasa A1 în campionatul Național de Viteză în Coastă. Nu a fost doar o recunoaștere a abilităților mele, ci și o validare a abilităților echipei, a eforturilor și sacrificiilor făcute pentru a ne atinge obiectivul.
Bineînțeles că nu am uitat ce le-am promis cu ani în urma colegilor mei speologi pe care i-am invitat la același refugiu speologic după ani și ani pentru a sărbători.
La ora actuală echipa noastră Hetton Racing pregătește mașini de curse care participă în cadrul diferitelor discipline din motorsortul românesc. În pepiniera noastră avem și un pilot care participă de câțiva ani cu rezultate notabile în campionatele de karting din țara noastră. Este fiul fratelui meu. La fel ca la început karturile lui sunt construite în garajul nostru. Echipa, logistica, bugetele, antrenamentele și toate cele necesare participării la curse sunt sarcini de care ne ocupăm marea majoritate a timpului. Astfel, de la construirea primei mașini de curse într-un garaj modest, am reușit să avem o echipă și piloți care ne reprezintă în campionatele naționale, iar aceasta poveste continuă și azi prin noi și mai nou și prin copiii noștri.
Motorsportul nu este doar despre viteză, mașini și rezultate, ci despre oameni, visuri, despre echipe unite, pasiune, perseverență și devotament. Am învățat că fiecare obstacol a devenit o șansă de creștere, iar fiecare succes a consolidat legăturile dintre noi.
Sunt multe povesti de succes în motorsport, aceasta e doar una dintre ele, fiecare dintre noi sunt convins ca avem una. Dar mai presus de toate aceasta este o poveste despre visul măreț la care nu trebuie să renunți și care poate deveni realitate atât de ușor, trebuie doar să încerci să nu îl lași să fie doar un vis!”
Și am mai învățat ceva:
POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL